Klistermärken på väg

Nu är det bara fyra veckor kvar till Bokmässan i Göteborg slår upp portarna och det är garanterat inte bara på Grim förlag som förberedelserna pågår för fullt.

I förra veckan beställde jag klistermärken med förlagsloggan, för att klistra på de papperskassar vi hoppas mässbesökare ska bära böcker de köpt i vår monter, B04:73.

I torsdags fick jag meddelande om att märkena var färdiga att skicka och jag räknade snabbt ut att jag skulle få dem under måndagen. En av få dagar på sistone då jag skulle vara hemifrån från förmiddag till en bit in på kvällen.

Via Postnords app kunde jag följa paketets resa. Det vilade i Härryda över helgen. Där ligger en av Sveriges största postterminaler och jag är lika rädd varje gång att paketen ska fastna där och försvinna i ett svart hål eller bara någonstans där de aldrig ska återfinnas. Det händer ganska ofta att de blir försenade ett dygn i Härryda, men till slut hittar de vidare.

IMG_2313På måndagseftermiddagen såg jag i appen att paketet hade varit hemma hos mig och vänt. När jag kom hem på kvällen och vittjade brevlådan hittade jag ett meddelande om att jag kunde hämta paketet på mitt närmaste serviceställe. Allt frid och fröjd. Nästa dag upptäckte jag till min förskräckelse att paketet åter var i Härryda! Men lite senare på dagen hade det nått mitt serviceställe och jag kunde, framåt kvällen, äntligen hämta ut det.

Paketet var cirka tio centimeter långt, sju centimeter brett och fem centimeter högt och hade således gott och väl fått plats i brevlådan. Men företagspost ska levereras vid dörren och kvitteras och får inte lämnas ut hur som helst. Så när inte paketet kan ta snabbaste och enklaste vägen får det i stället ta en extra tur till Härryda. Det är logistik när den inte känns riktigt klockren.

Men klistermärkena gör sig fint på papperskassarna i alla fall. Och snart finns de i (nästan) varje mässbesökares hand.

IMG_2311

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.